مقایسه مفتی های سعودی با علمای شیعه در عربستان
حضور تا ظهور
از سال 260 امام حاضر است غیبت به معنای عدم رؤیت است نه عدم حضور
درباره وبلاگ


به سایت حضور خوش آمدید من را با نظرات خودتون سر فراز کنید
نويسندگان

 این نویسنده عربستانی خاطرنشان کرد: عوامل رژیم آل سعود بر روی منابر خواستار سلب تابعیت شیعیان و سرکوب شدید آنها و حتی ریشه کنی و کشتار دسته جمعی آنها شدند تا به زعم خودشان پایگاههای کفر، مزدوری برای بیگانگان و تهدید امنیت ملی را از ریشه برکنده و آن را پاکسازی کنند. در همین حال شیخ نمر النمر به یاوه سرایی های این افراطیون مزدور نظام پاسخ داد و سرسپردگی و وابستگی شیعیان عربستانی به کشورهای دیگر را رد و اعلام کرد: ما فقط بنده و سرسپرده ذات الهی هستیم و بدین ترتیب ادعاهای نظام را نقش بر آب کرد و از آنها خواست اگر در ادعاهایشان راستگو هستند روابط دیپلماتیک شان را با کشوری که مدعی دست داشتن آن در حوادث العوامیه هستند، قطع کنند و به جای سرکوب شیعیان عربستانی و محروم کردن آنها از حقوق شهروندی و اجتماعی و ستون پنجم دانستن آنها؛ به طور علنی علیه آن کشور اعلام جنگ کنند.

مضاوی الرشید در ادامه نوشت: چالش مطرح شده اخیر شیخ النمر در وضعیت تشدید اختلافات فرقه ای در شبه جزیره عربستان و به دنبال حوادث بحرین، از سوی مدعیان رهبری اهل سنت و کسانی که وی را تحت عنوان آیت الله نمر و شخصیتی به دور از درگیری های فرقه ای می شناسند، پذیرفتنی نبود.

مضاوی الرشید اظهار داشت: ما بر این باوریم که امروزه میان مدعیان رهبری اهل سنت و شیخ النمر تفاوت اساسی وجود دارد. زیرا آنها نه تنها در برخورد با مشکل اختلافات فرقه ای و حل آن عاجز بوده اند بلکه همواره آتش اختلافات مذهبی را روشن نگه داشته، و با صدور فتاوای تحریک کننده و افراطی به آن دامن می زنند.

مضاوی الرشید تاکید کرد: این افراد اگرچه ممکن است در برخورد با برادران دینی شان تظاهر به قهرمان بازی کنند، اما همواره از امر مهمی به نام رهایی از بندگی فارغ بوده اند و هر کدام از علمای عربستانی که به موضوعی غیر از تحریم اختلاط زن و مرد، ممنوع بودن رانندگی زنان و سایر مسائل ساختاری و شکلی پرداخته باشد،راهی زندان می شود و هم اکنون نیز شمار زیادی از آنها به خاطر دفاع از حقوق مردم یا بیان حقایق در سیاهچال های آل سعود به سر می برند.

مضاوی الرشید اظهار داشت: رژیم آل سعود توانسته است نیروهای سنی اصلاح طلب را در این کشور با متهم کردن به حمایت از تروریسم یا زندانی کردن آنها بدون محاکمه از میدان خارج کند، و امروزه جز افرادی که منابر را به عرصه ای برای تبلیغ فقه اطاعت مطلق از حکام و تحریم هر گونه اعتراض مسالمت آمیز تبدیل کرده، و اصلاح طلبان را به آتش دوزخ وعده می دهند در میدان حضور ندارند.

مضاوی الرشید خاطرنشان کرد: آنها امروز در حالی به انتقاد از شیخ النمر می پردازند که علمایشان مفاهیمی را ترویج می کنند که دیگر در مقابل انتشار افکار آزادی خواهانه و مطالبه حقوق مردم در میان شهروندان عرب حرفی برای گفتن ندارند.

این نویسنده عربستانی خاطرنشان کرد: آنچه موجب رسوایی بیش از پیش عالمان درباری در وضعیت کنونی شده است، وضعیت تاریخی و سیاسی منطقه عربی است که از چندین دهه پیش تاکنون شاهد چنین شرایطی نبوده است و بی تردید همانگونه که شیخ النمر سیاست ها و اقدامات تبعیض آمیز آل سعود را افشا کرد وضعیت کنونی منطقه نیز به رسوایی بسیاری از شخصیت های دینی عربستانی خواهد انجامید.

مضاوی الرشید گفت: ملت های عرب عملا به سیر مبارزات ملت های تأثیرگذار در جهان پیوسته اند. این در حالی است که تا چندی پیش گمان می شد که این ملت ها از خواب غفلت بیدار نخواهند شد. اما امروزه شاهد بیداری این ملتها و شکستن بندهای بندگی از دست و پایشان هستیم که سالیان درازی نیروهای غارتگر خارجی و داخلی برای حفظ وضعیت موجود و نگه داشتن آنها در یوغ بندگی تلاش کرده بودند.

مضاوی الرشید تاکید کرد: شیخ النمر در اظهارات اخیر و چالشی خود از مسأله متفاوت و عجیبی پرده برداشت که باعث سنگینی وظیفه همه ملت های عرب به ویژه مردم شبه جزیره عربستان شد و زمینه را برای مطرح شدن مجدد فقه آزادی خواهی و قیام در مقابل حکومت های تمامیت خواه و اقدامات غیر قانونی آن در فضای بسته عربستان فراهم کرد.

این نویسنده عربستانی تاکید کرد: امروزه که ملت ها برای دستیابی به حقوق مشروعشان قیام کرده و سکوتشان را شکسته اند، دیگر علمای درباری قادر نخواهند بود مردم را بار دیگر به زیر چنگال قدرت خودشان و دربارها دربیاورند و در آینده شاهد حوادث پیش بینی نشده ای خواهیم بود که نداهای علمای درباری برای به یوغ کشیدن مردم در مقابل آن دوام نخواهند آورد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 311
بازدید کل : 125313
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1